Obchodné podmienky
Článok 1. Úvodné ustanovenia
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „podmienky“) sa týkajú nákupu na webovej stránke www.gardenioo.sk, ktorá je prevádzkovaná spoločnosťou JUMOD s.r.o., IČO: 47807776, so sídlom na Karpatské námestie 10, 831 06 Bratislava
(ďalej len „predávajúci“).
1.2 Kupujúci uzatvára zmluvu výlučne v elektronickej forme, prostredníctvom webovej stránky predávajúceho. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti obidvoch strán. Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda prednosť pred týmito Podmienkami.
1.2 Kupujúcim (objednávateľom) sa rozumie spotrebiteľ – fyzická osoba nepodnikateľ, ktorá odoslala elektronickú objednávku, spracovanú prostredníctvom elektronického systému obchodu www.gardenioo.sk a ktorej kúpený tovar alebo poskytnuté služby neslúžia na výkon zamestnania, povolania alebo ktorá nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti. (ďalej len „kupujúci“).
Článok 2. Objednávka a uzatvorenie zmluvy
2.1 Kupujúci môže vytvoriť objednávku cez webovú stránku predávajúceho.
2.2 Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy. Vašu objednávku v čo najkratšom čase potvrdíme a samotná kúpna zmluva je uzatvorená okamžikom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho kupujúcemu s týmto návrhom.
2.3 V priebehu tvorby návrhu Objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla “Objednať s povinnosťou platby” kupujúci vytvorí Objednávku. Pred stlačením tlačidla musíte ale ešte potvrdiť Vaše oboznámenie sa a súhlas s Podmienkami a so spracovaním osobných údajov. V opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla v zelenom poli “Objednať s povinnosťou platby” budú všetky vyplnené informácie odoslané predávajúcemu..
2.4 V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, kupujúcemu vzniká záväzok na zaplatenie Celkovej ceny.
Článok 3. Cena a platba
3.1 Ceny produktov sú uvedené vrátane DPH. Platobné podmienky, vrátane ceny za doručenie tovaru, sú uvedené na webovej stránke www.gardenioo.sk
3.2 V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy kupujúcemu vzniká záväzok na zaplatenie Celkovej ceny. Kupujúci môže zaplatiť celkovú cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru v súlade s platnými platobnými podmienkami predávajúceho nasledujúcim spôsobom.
- bankovým prevodom informácie pre vykonanie platby vám zašleme prostredníctvom emailu v rámci potvrdenej objednávky
- platobnou kartou
- dobierkou len v prípade že sa jedna o tovar dostupný skladom.
3.3 Tovar, ktorý bol zhotovený podľa vašich osobitných požiadaviek, ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa nie je možné zaplatiť na dobierku.
Článok 4. Dodanie tovaru
4.1 Ak je tovar na sklade, predávajúci ho odošle v termíne uvedenom na webovej stránke. Ak tovar nie je na sklade alebo je kupujúcim objednaný tovar podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo bude vyrábaný na mieru pre kupujúceho, predávajúci informuje kupujúceho o termíne dodania.
4.2 Tovar vám bude doručený prostredníctvom kuriérskej spoločnosti.
4.3 doba doručenia tovaru závisí od jeho dostupnosti na sklade a od vami zvoleného spôsobu doručenia a platby. Minimálna doba dodania sú 3 dni. Maximálna doba dodania sú 3 týždne v prípade že tovar je vyrábaný na mieru pre objednávateľa.
4.4. Pri preberaní tovaru od kuriérskej spoločnosti je povinnosťou objednávateľa skontrolovať či akékoľvek poškodenie tovaru a bezodkladne to oznámiť dopravcovi a dodávateľovi prostredníctvom emailu alebo telefonicky.
4.5. Tovar je kupujúci povinný prevziať v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste. V prípade ak si doručený tovar neprevezme predávajúci emailom oznámi kde si kupujúci môžem tovar opätovne prevziať vrátane lehoty na jeho prevzatie. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením tovaru.
4.6. Ak je z dôvodov vzniknutých na vašej strane tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom než bol v zmluve dohodnuté je povinnosťou kupujúceho nahradiť predávajúcemu náklady s týmto opakovaným doručený spojené. Podrobností o platbe zašle predávajúci kupujúcemu emailom a sú splatné do 14 dní od doručenia mailu.
4.7 V prípade že predávajúci nebude schopný kupujúcemu doručiť tovar v určenej lehote od potvrdenia objednávky a to z akéhokoľvek dôvodu je kupujúci oprávnený od zmluvy ustúpiť
Článok 5. Práva a povinnosti zmluvných strán – zodpovednosť za vady
5.1. Predávajúci sa zaväzuje dodávať tovar v súlade s objednávkou, v požadovanej kvalite a množstve, bez vád a za podmienok uvedených na webovej stránke.
5.2. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru kupujúcim.
5.3. Kupujúci je povinný pred prevzatím tovaru si tovar dôkladne pozrieť a skontrolovať. V prípade zistenia zjavných vád, napríklad mechanického poškodenia, je kupujúci bez zbytočného odkladu povinný uplatniť reklamáciu spôsobom, ktorý je uvedený v článkoch 5.5 až 5.8.
5.4. Záruka sa vzťahuje len na výrobne vady tovaru. Právo zo zodpovednosti za vady si kupujúci nemôže uplatniť najmä na vady spôsobené chybnou montážou, opotrebením, mechanickým poškodením, používaním tovaru v nevhodných podmienkach a podobne. Za chybu montáže sa považuje najmä montáž v rozpore s montážnym návodom zverejneným na našej webovej stránke.
5.5. Kupujúci reklamuje tovar prostredníctvom emailu info@gardenioo.sk.
5.6. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť doklad o kúpe, inak nie je predávajúci povinný reklamáciu uznať.
5.7. Za deň začatia reklamačného konania predávajúci považuje deň doručenia vadného tovaru spolu s príslušnými dokladmi. V prípade, ak je podanie kupujúceho nejasné, nezrozumiteľné alebo nečitateľné, alebo neobsahuje požadované dokumenty a podobne, tieto si vyžiadame telefonicky alebo emailom. V tomto prípade reklamačné konanie začína doručením doplneného podania kupujúceho.
5.8. V prípade, že kupujúci nedoplní podanú reklamáciu v zmysle bodu 5.7 najneskôr do 10 dní od dňa doručenia našej výzvy, budeme považovať podanie kupujúceho za neopodstatnené.
Článok 6. Vybavenie reklamácie
6.1. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 4. až 9. tohto Článku Podmienok) uplatňujete, predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
6.2. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu predávajúci vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch môže predávajúci reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
6.3. O vybavení reklamácie predávajúci vydá písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení Vás bude informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašle Vám opravený Tovar alebo Tovar vymení za nový tovar alebo Vám vráti zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa nedohodneme inak.
6.4. Ak ide o vadu, ktorú môžeme odstrániť, má kupujúci právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Tovaru predávajúci odstráni bez zbytočného odkladu.
6.5. Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak predávajúcemu tým nevzniknú náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
6.6. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby kupujúci Tovar mohli riadne užívať ako tovar bez vady, máte právo na výmenu Tovaru alebo máte právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.
6.7. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, máte právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru.
6.8. Reklamáciu kupujúci vybaví odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
6.9. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“). V prípade ak Tovar kupujete cez náš e-shop ako podnikateľ v zmysle § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov vzťahujú sa na Vás pri uplatnení zodpovednosti za vady primerane ustanovenia o kúpnej zmluve podľa tohto právneho predpisu. Pri uzatváraní kúpnej zmluvy podnikateľom podľa tohto bodu sa na ustanovenia kúpnej zmluvy vzťahujú prednostne ustanovenia Obchodného zákonníka.
Článok 7. Právo odstúpiť od zmluvy
7.1 K odstúpeniu od zmluvy a teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach podmienok, kde je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
7.2 Ak ste spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru.
7.3 Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od zmluvy odstúpiť v prípade, keď je predmetom zmluvy Tovar, ktorý bol zhotovený podľa osobných požiadaviek kupujúceho, ktorý bol vyrobený pre kupujúceho na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa.
7.4 Odstúpiť od zmluvy môžete prostredníctvom e-mailu alebo poštou, kedy je potrebné uviesť identifikačné údaje, číslo objednávky a dátum nákupu.
7.5 V prípade odstúpenia od zmluvy ste povinný vrátiť tovar predávajúcemu do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.
7.6 Po prijatí vráteného tovaru predávajúci vráti kupujúcemu už zaplatenú cenu za tovar do 14 dní.
7.7 Predávajúci má právo odmietnuť vrátenie tovaru, ak je tovar poškodený alebo nie je v pôvodnom stave.
Článok 8: Podávanie podnetov a sťažnosti
8.1 Ak ste spotrebiteľom, ste oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne prostredníctvom e-mailu na:
8.2 Informácie o posúdení podnetu alebo sťažnosti vám budú zaslané e-mailom na vašu e-mailovú adresu.
8.3 Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, so sídlom: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68.
8.4 Ak nie ste spokojní s vybavením vášho podnetu alebo sťažnosti, môžete podať podnet na vykonanie kontroly aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
8.5 Alternatívne riešenie sporov so spotrebiteľmi.
8.6 Máte právo obrátiť sa na nás so žiadosťou o nápravu prostredníctvom e-mailu zaslaného na: ars@soi.sk alebo adr@soi.sk, ak nie ste spokojní so spôsobom, akým sme vybavili vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili vaše práva. Ak odpovieme na vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
8.7 Subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov, a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
8.8 Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
8.9 Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/IP_16_297, https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
Článok 9: Záverečné ustanovenia
9.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky platia vo forme uvedenej na webových stránkach predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky kupujúcim.
9.2 Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi odoslaním objednávky.
9.3 Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho oznámenia.
9.4 Ak je niektoré ustanovenie týchto všeobecných obchodných podmienok neplatné alebo nevynútiteľné, neplatnosť alebo nevynútiteľnosť tohto ustanovenia nebude mať vplyv na platnosť alebo vynútiteľnosť ostatných ustanovení týchto všeobecných obchodných podmienok.